ARİZ BİLİŞİM GÜVENLİK SİSTEMLERİ LTD.ŞTİ.
ARİZ BİLİŞİM GÜVENLİK SİSTEMLERİ LTD.ŞTİ.
Satış Politikası Sözleşmesi

 
 
MADDE 1- TARAFLAR
SATICI

ARİZ YANGIN GÜVENLİK SİSTEMLERİ BİLİŞİM İNŞAAT LTD.ŞTİ.

ADRES :

Ahmet Vefik Paşa Mah.Manolya Sok. No: 30/C KESTEL - BURSA

VERGİ DAİRESİ:

Gökdere Vergi Dairesi

VERGİ NO :

0790733308

TELEFON: 0850 533 2749

E-Mail : info@arizyangin.com.tr

 

MADDE 2-SÖZLESMENIN KONUSU ve KAPSAMI
 
Isbu Mesafeli Satıs Sözlesmesi (“Sözlesme”) 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
Mesafeli Sözlesmeler Yönetmeligi’ne uygun olarak düzenlenmistir. Isbu Sözlesme’nin tarafları isbu
Sözlesme tahtında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözlesmeler
Yönetmeligi’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan
ederler.
Isbu sözlesmenin konusunu; Alıcı’nın, Satıcı’ya ait www.arizyangin.com.tr alan adlı web sitesinden
(“Websitesi”), elektronik ortamda siparisini verdigi özellikleri ve satıs fiyatı belirtilen ürünün satısı,
teslimi ve bedelinin ödenmesine iliskin olarak Tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
Isbu Sözlesme hükümleri, Alıcı’ya tanınan haklar ve yapılan taahhütler 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözlesmeler Yönetmeligi hükümleri kapsamında tüketici sayılan kisilerle
sınırlıdır. Tüketici sayılmayan alıcılar hakkında Borçlar Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri ve bu
Sözlesme’nin tüketici olan alıcılara özel düzenlemeleri dısındaki hükümleri uygulanacaktır.
 
MADDE 3 –SÖZLESME KONUSU MAL VE HIZMETIN TEMEL NITELIKLERI VE FIYATI
(KDV DAHIL)
 
    
Ürün Kodu
Ve Adı
Adet Birim Fiyatı
Birim
Indirimi
Hediye Çeki
Toplam Satıs
Tutarı
Vade Farkı
KDV Dahil
Toplam
Tutar
    
 
ALICI, sözlesmeye konu ürün ile ilgili tüm talep ve sikâyetlerini asagıdaki müsteri hizmetleri telefon
numarasına, e-mail adresine veyahut Ariz Yangın Ltd.ŞTİ.’nin asagıdaki adresine bildirebilecektir.
Müsteri Hizmetleri mail adresi: info@arizyangin.com.tr
Müsteri Hizmetleri Telefon Numarası: 0850 533 27 49
Adres: Ahmet Vefik Paşa Mah.Manolya Sok. No: 30/C KESTEL - BURSA


MADDE 4 - MALIN TESLIMI VE TESLIM SEKLI
Sözlesme, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüge girmis olup Alıcı’nın Satıcı’dan
satın almıs oldugu Malın/Hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa edilmis olur. Mal/Hizmet, Alıcı’nın
siparis formunda ve isbu sözlesmede belirtmis oldugu adrese ve belirtilen yetkili kisi/kisilere teslim
edilecektir.
 
 MADDE 5 - TESLIMAT MASRAFLARI VE IFASI
 
 Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Web sitesinde teslimat ücretinin
kendisince karsılanacagını beyan etmisse teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır. Malın teslimatı;
ödemenin gerçeklesmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı Mal/Hizmet’i, Alıcı tarafından
Mal/Hizmet’in siparis edilmesinden itibaren herhalükarda 30 (otuz) gün içinde teslim eder. Malın Satıcı
tarafından kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı tarafından teslim alınmasından önce Alıcı tarafından
yapılan siparis iptallerinde kargo bedelinden Alıcı sorumludur.
  
MADDE 6 – TEMERRÜT
  
Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında
iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet’in teslimi yükümlülügünden kurtulmus kabul edilir. Sayet ürün teslim
edilir ise Alıcı ürün bedelini derhal Satıcıya öder. Ancak Alıcı’nın temerrüdü sebebiyle borcun gecikmeli
ifasından dolayı SATICI’nın bir zararı olusursa Alıcı olusan zarar ve ziyanı ödemeyi kabul eder.
Alıcı gösterdigi adreste teslim sırasında bulunan kimseye yapılan teslimatın kendisine yapılacagını kabul
etmistir. Teslim anında Alıcı’nın adresinde bulunmaması durumunda dahi Satıcı edimini tam ve eksiksiz
olarak yerine getirmis kabul edilecektir. Bu nedenle bu halde Satıcı’nın temerrüdünden bahsedilemez.
Ayrıca Sözlesme konusu ürün Alıcı’dan baska bir kisiye/kurulusa teslim edilecek ise bu kisinin/kurulusun
teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz. Bu durumda aynı adrese ya da Alıcı’nın gösterecegi
bir baska adrese yapılacak teslimat masrafları Alıcı’ya aittir.
Satıcı Sözlesme’den kaynaklanan yükümlülügünü yerine getirmesini engelleyebilecek stok tükenmesi,
mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulasımın kesilmesi, yangın, deprem, sel
baskını gibi olaganüstü olaylar nedeni ile sözlesme konusu ürünü süresi içerisinde teslim edemez ise, bu tip
durumları Alıcı'ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Alıcı, sözlesmeden dönme (siparisi
iptal etme), sözlesme konusu ürünün esit kalite ve fiyatta baska bir ürünle degistirilmesi ve/veya teslimat
süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.
Alıcı'nın sözlesmeden dönmesi halinde, dönme beyanının Satıcı’ya ulastıgı tarihten itibaren kanuni faiziyle
birlikte ödedigi tutar ve onu borç altına sokan her türlü belge on dört gün içinde kendisine iade edilir. Bunun
dısında Alıcı, satıcıdan herhangi bir tazminat talep etme hakkına sahip olmadıgı gibi, bu durumda Satıcı’nın
temerrüdünden de bahsedilemez.
Satıcı haklı bir nedenle Sözlesme konusu ürünün tedarik edilemeyeceginin anlasıldıgı hallerde Alıcı’yı açık
ve anlasılır bir biçimde bilgilendirerek onayını almak sartıyla Sözlesme konusu ürün yerine esit kalite ve
fiyatta ürün tedarik edebilir. Alıcı'nın sözlesmeden dönmesi halinde, dönme beyanının Satıcı’ya ulastıgı
tarihten itibaren kanuni faiziyle birlikte ödedigi tutar ve onu borç altına sokan her türlü belge on dört gün
içinde kendisine iade edilir. Bunun dısında Alıcı, satıcıdan herhangi bir tazminat talep etme hakkına sahip
olmadıgı gibi, bu durumda Satıcı’nın temerrüdünden de bahsedilemez.
 
MADDE 7 – ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERI


Alıcı, Sözlesme konusu ürünün temel nitelikleri, satıs fiyatı ve ödeme sekli ile teslimata ve cayma hakkına
iliskin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi oldugunu, bunların yukarıda yer alan bilgiler ile örtüstügünü ve bu
bilgiler kapsamında sözlesme konusu ürünü satın almak ve yukarıda bildirdigi adresine teslimini saglamak
amacıyla elektronik ortamda gerekli siparis teyidini verdigini kabul ve beyan etmistir.
Alıcı, Tüketici sıfatıyla talep ve sikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletisim bilgilerine ve/veya Web
sitesinin sagladıgı kanallarla ulastırabilir. Alıcı, isbu Sözlesme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik
ortamda teyit etmekle, mesafeli sözlesmenin akdinden önce Satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken
adres, siparisi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ve
teslimat fiyatı bilgilerini de dogru ve eksiksiz olarak edindigini teyit etmis olur. Alıcı’nın, Sözlesme konusu
Mal/Hizmet’i teslim almadan önce muayene etmeksizin; tahrip olmus, kırık, ambalajı yırtılmıs vb. hasarlı ve
ayıplı Mal/Hizmeti kargo sirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı
tarafından kargo sirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet’in hasarsız ve saglam oldugu kabul
edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet’in sorumlulugu ve hasarlar Alıcı’ya aittir.
Mal/Hizmet’in tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir
sekilde yetkisiz kisilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans
kurulusunun Mal/Hizmet bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmis olması
kaydıyla Mal/Hizmet’i 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri
Alıcı’ya aittir.
Alıcı tercih edecegi ödeme yöntemleri ile ilgili olarak bilgilendirildigini, her türlü bilgi formlarını eksiksiz
olarak okudugunu ve anladıgını kabul ve beyan eder.
Alıcı, www.teknosa.com internet sitesinde “teshir” ya da “outlet” oldugu belirtilen bir ürünü satın alması
halinde, sözlesme konusu teshir ya da outlet ürünün, ambalajının hasarlı olabilecegini, hiç ambalajı
olmayabilecegini; üründe teshir ya da outlet olması sebebiyle çizik veya ufak hasar ve/veya ayıpların
olabilecegini; Satıcı’nın teshir veya outlet ürünlerdeki bu nevi hasar, ayıp ve/veya çizikler, ambalaj kusurları
veya eksik aksesuar sebebiyle herhangi bir sorumlulugu olmadıgını; teshir veya outlet ürünü satın almakla
bu üründen faydalanmayı veya ürünün ekonomik degerini azaltabilecek ufak çizik ve hasarları önceden
kabul ettigini; teshir ürünlerinde ufak ayıpların bulunması halinde bu ürünlerle ilgili garanti hükümlerinin
tatbik edilmeyecegini kabul eder. 


MADDE 8 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI
Satıcı, Sözlesme konusu Mal/Hizmet’in Tüketici Mevzuatına uygun olarak, saglam, eksiksiz, sipariste
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim edilmesinden
sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olaganüstü durumlar nedeni ile sözlesme
konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alıcı’ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle
yükümlüdür. Sözlesme konusu Mal/Hizmet, Alıcı’dan baska bir kisiye teslim edilecek ise, teslim edilecek
kisinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
 
 MADDE 9 – TÜKETICI OLAN ALICININ CAYMA HAKKI
  
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldıgı malı
teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde bildirmek sureti ile cayma hakkına sahiptir. Satıcı veya
saglayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandıgına iliskin bildirimin kendisine ulastıgı tarihten itibaren on
dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri
iade etmekle yükümlüdür. Satıcı veya saglayıcı malı kendisinin geri alacagına dair bir teklifte
bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandıgına iliskin bildirimi yönelttigi tarihten itibaren on gün içinde
malı satıcı veya saglayıcıya ya da yetkilendirmis oldugu kisiye geri göndermek zorundadır.Cayma hakkı
bildirimi ve sözlesmeye iliskin sair bildirimler Satıcı’ya ait ve/veya Web sitesinde belirtilen iletisim
kanalları ile gönderilecektir.
Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde
bulunulması sarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde: a) Alıcı’ya veya onun bildirdigi yukarıda bilgisi
bulunan üçüncü kisiye teslim edilen ürünün iade edilmesi zorunludur. b) 14 (ondört) günlük süre içerisinde
iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diger
ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını takip
eden 14 (ondört) gün içerisinde ürün bedeli Alıcı’ya ödedigi sekilde iade edilir. Ürün, Satıcı’ya iade
edilirken, ürün teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmis olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade
edilmesi gerekmektedir. Fatura aslı iade edilmezse Satıcı KDV ve varsa sair yasal yükümlülükleri Alıcı’ya
iade edilecek bedelden mahsup edecektir. Iade kargo bedeli ürünün Alıcı tarafından, Satıcı tarafından Üyelik
Sözlesmesinde belirtilen tasıyıcı aracılıgıyla gönderilmesi halinde Satıcı’ya aittir. Siparis onayı verildikten
sonra, malın teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo bedelinden
Alıcı sorumlu olacaktır.
Alıcı, cayma süresi içinde malı, isleyisine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir sekilde
kullandıgı takdirde meydana gelen degisiklik ve bozulmalardan sorumlu degildir. Ancak deger azalması
veya iadenin imkansızlasması Alıcı’nın kusurundan kaynaklanıyorsa Satıcı’ya malın degeri veya
degerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sözlesme geregince Satıcı'nın bedel iadesi yapacagı durumlarda, iadenin yapılacagı banka hesabı, ürün
bedelinin ödendigi hesap ve/veya kredi kartıdır. Bu hesabın ve/veya kredi kartının kapatılmıs/degistirilmis
ve/veya herhangi bir sebeple islemez olması nedeniyle Satıcı’nın bedel iadesini gerçeklestirememesi
durumunda, Alıcı, Satıcı'ya bizzat yazılı olarak basvurarak parayı teslim almak zorundadır. Alıcı böyle bir
durumda gecikme zararı, faiz vb talepte bulunamayacagı gibi, bedel iadesinin baska bir hesaba yapılmasını
isteme hakkına da sahip degildir.
Satıcı’nın internet sitesinde yer alan ürünlerin özellikleri, stok durumları, fiyatları vs. hususlarda herhangi
bir hata olusması mümkündür. Bu gibi hallerde hatalar Satıcı tarafından düzeltilmektedir. Ancak herhangi
bir hatayla karsılasılması durumunda, siparis gerçeklesmis ve tutarı Alıcı’nın kredi kartından Alıcı’nın
ödedigi sekilde (veya havale ile) alınmıs olsa dahi, Satıcı sözlesmeyi (siparisi) iptal ederek, ödenen tutarı
kredi kartına (veya hesaba) iade edebilir. Iadesi gerçeklestirilen tutarın Alıcı’nın hesabına aktarılması kartı
veren/hesabın ait oldugu kurulusun yükümlülügünde olup, olusabilecek gecikmelerden dolayı Satıcı’nın
herhangi bir sorumlulugu bulunmamaktadır. Fiyatlarda piyasa kosullarına baglı olarak gerçeklesen artıs ve
azalmalar nedeniyle yapılan fiyat degisiklikleri bu düzenlemenin kapsamında degildir.
  
MADDE 10- TICARI SATISTA SIPARIS IPTALI 
Tüketici olmayan Alıcı’lar tarafından birden fazla ürüne iliskin yapılan alımlarda siparis gerçeklesmis ve
tutarı Alıcı’nın kredi kartından Alıcı’nın ödedigi sekilde (veya havale ile) alınmıs olsa dahi, Satıcı herhangi
bir sebep belirtmeksizin sözlesmeyi (siparisi) veya siparisten bir kısmını teslimat gerçeklesmeden önce iptal
ederek, ödenen tutarı kredi kartına (veya hesaba) iade edebilir. Iadesi gerçeklestirilen tutarın Alıcı’nın
hesabına aktarılması kartı veren/hesabın ait oldugu kurulusun yükümlülügünde olup, olusabilecek
gecikmelerden dolayı Satıcı’nın herhangi bir sorumlulugu bulunmamaktadır.

MADDE 11 – CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAGI HALLER
  
Tüketici asagıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz;
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara baglı olarak degisen ve satıcı veya saglayıcının kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere iliskin sözlesmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kisisel ihtiyaçları dogrultusunda hazırlanan mallara iliskin sözlesmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine iliskin sözlesmeler,
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmıs olan mallardan; iadesi
saglık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine iliskin sözlesmeler, d) Tesliminden sonra baska
ürünlerle karısan ve dogası geregi ayrıstırılması mümkün olmayan mallara iliskin sözlesmeler,
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmıs olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine iliskin sözlesmeler,
f) Abonelik sözlesmesi kapsamında saglananlar dısında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine
iliskin sözlesmeler,
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, esya tasıma, araba kiralama, yiyecekiçecek
tedariki ve eglence veya dinlenme amacıyla yapılan bos zamanın degerlendirilmesine iliskin
sözlesmeler,
g) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara
iliskin sözlesmeler,
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına baslanan hizmetlere iliskin
sözlesmeler
  
MADDE 12 - UYUSMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
  
Isbu Mesafeli Satıs Sözlesmesi’nin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlıgı’nca ilan edilen degere
kadar alıcının mal veya hizmeti satın aldıgı ve ikametgahının bulundugu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri
ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirtilen alt ve
üst limitler dogrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
 
 MADDE 13 - MALIN/HIZMETIN FIYATI
 
 Malın pesin veya vadeli satıs fiyatı, siparis formunda yer almakla birlikte, siparis sonu gönderilen
bilgilendirme maili ve ürün ile birlikte müsteriye gönderilen fatura içeriginde mevcut olan fiyattır. Kargo
bedeli olması halinde faturada gösterilir.
  
MADDE 14 - MALIN/HIZMETIN KULLANIMINA YÖNELIK BILGILER
  
Sözlesme konusu Ürünlerin, kullanım amacına uygun olarak; ürünün içinde yer alan kullanım kılavuzu;
üzerinde yer alan kullanım talimatları, etiketleri ya da bildirim sahibi tarafından tarif edilen sekilde
kullanılması gerekmektedir.
 
MADDE 15 – BILDIRIMLER VE DELIL SÖZLESMESI
Isbu Sözlesme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazısma, mevzuatta sayılan zorunlu haller
dısında, e-posta aracılıgıyla yapılacaktır. Alıcı, isbu Sözlesme’den dogabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın resmi
defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttugu elektronik bilgilerin ve bilgisayar
kayıtlarının, baglayıcı, kesin ve münhasır delil teskil edecegini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri
Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözlesmesi niteliginde oldugunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
 
 MADDE 16 - DIGER HÜKÜMLER
  
Bu sözlesmeden dogan bütün ihtilafların hallinde, Bursa Mahkemeleri ve Icra Daireleri
münhasıran yetkilidir. Adres degisikligi diger tarafa en az onbes gün öncesinden yazılı olarak bildirilmedigi
takdirde, yukarıda yazılı adreslere yapılacak tebligat, hukuken geçerli bir tebligatın bütün hukuki sonuçlarını
dogurur. Taraflar, isbu sözlesme hükümlerini okuyarak ve Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmis ve yürürlüge girmistir.
 

Whatsapp
İnternet sitemizde çerezlerden faydalanılmaktadır. Ayrıntılı bilgi için Kişisel Verilerin Korunması Kanununu, Gizlilik Sözleşmesi ve Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. Reddet Kabul Et